Nerůst a nepodmíněný příjem


10.9.2022 Konference Nerůst v Brně, PP

Na den 10. září 2022 jsem byl pozván na konferenci Nerůst v Brně abych měl krátkou přednášku o využití konceptu *drone money* jako formy stimulace ekonomiky pomocí nepodmíněného příjmu.

Zde je lehce upravená verze poznámek, které jsem použil během přednášky: https://docs.google.com/document/d/1vHjPjL3HPvKv8JLKfR1IcV7xHtAr1QOjmcTBJ1r5ZYA/edit?usp=sharing 


Nerůst a nepodmíněný příjem

Konference Nerůst 2022 Brno, poznámky k přednášce 

Pepe Rafaj, 2022-09-09

Definice Nerůstu

Pro mě, jako člověka, co se jeho otec jmenoval/měl přezdívku (jako dítě jsem nevěděl, že je Josef) FUS, protože měl v roce 1971 dlouhé vousy coby protest proti invazi, je nerůst jako kategorie neznámá, na VŠE jsme se to ještě neučili. 

Růst vousu byl jeden z mála růstu, který jsme mohli za totality zažít. Nerůst je o kontextu.

Začal jsem díky vašemu pozvání rychle Nerůst studovat.

Díky pozvání na tuto konferenci jsem opět vyrostl.

Etika
Toto je můj stručný vhled do nerůstu:
  • Nerůst = etický růst = neetický nerůst
  • Etika je definičně závislá na vzdělání 
  • Vzdělání je definičně závislé na náboženství
  • Tam, kde úřaduje Bůh, platí základní paradigma, vedoucí k touze po vzdělání.

Vzdělání

Vzdělání je to, oč tu běží. Toto je základní růstová kategorie, z ní plynou všechny ostatní limity ne/etického ne/růstu.

Odpovědnost přes generace

Žijeme věčně v podobě rodového DNA našich předků a potomků.

Před půl rokem jsem byl osloven, abych navrhl strategii pro jednoho kandidáta na prezidenta.

Můj koncept strategie tzv. “4M” (4 mince) se mu nelíbil. 

4M je upgrade staré teorie 3M.

Proto teď můžu 4M použít jako modelový příklad - díky tomu, že jsem byl pozván na nerůstovou konferenci, jsem si o Nerůstu něco přečetl, abych zjistil, že správná je teorie není 4M, ale 5M, musel jsem ji zase růstově upgradovat. 

Pozn: M = mince

  1. 1 M nechávám sobě 
  2. 1 M půjčuji dětem 
  3. 1 M vracím rodičům 
  4. 1 M spoření (Fiat + Crypto)
  5. 1 M do společné kasy - drone money - nepodmíněný příjem - otázka práce robotů/algoritmů

Drone money jako forma NP

Etika v kontextu našeho západního/křesťanského vzdělávání je o sounáležitosti.

Nerůst je etický růst, což znamená, že tým/komunita je tak rychlý a úspěšný jako nejpomalejší z týmu.

Nepodmíněný příjem - podmíněné výdaje, dronové výdaje/cílená podpora, cílem některých teoretiků Nerůstu je radost/spokojenost/volny čas jednotlivce. 

Základem života je důvod k životu.

Finanční rezerva, podmíněný příjem, nepodmíněný příjem vs motivace k ne/etickému ne/růstu a životu.

Neetický nerůst může plynout ze ztráty motivace skupiny tvořené motivacemi jednotlivců.

Neeticky růst je cca maximalizace užitku jednotlivce.

Etický růst je maximalizace dlouhodobého užitku skupiny.

Definice užitku je netriviální a v čase života jedince i skupiny se mění.

Všichni mohou přispívat na podporu komunity na podporu lokálně vytvořené spotřeby.

Závěr 
Nerůst je etické vzdělávání. Běžte studovat. Buďte motivovaní k etickému životu a vzdělávejte své děti.

Komentáře

  1. Nepodmíněný příjem je podle mě blbost, protože prostě jako soukromý podnikatel žádnému zaměstnanci nezaručím to, že bude dostávat aspoň minimál. Prostě když nemakáš, nevyděláváš. Jednoduchý přístup, který se mi docela osvědčil. A není to o tom, jestli v pneuservisu vyměníme kompletní kola a dotyčný si vydělá. Pokud u mě chce dělat, chci vidět nějaký profiremní přístup. A umím se za to samozřejmě odvděčit. O to taky jde.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Serial Provedu!

EEGG.gallery manifest verze 1.0

Corrent jako koncept "drone money"