Tisková zpráva: Česká pošta nabízí jednodušší cestu k evidenci tržeb
Česká pošta nabízí jednodušší cestu
k evidenci tržeb
Česká pošta od pondělí 17. února poskytuje ve spolupráci s technologickým
partnerem službu EETparagon, díky které se klientům otevře snadná cesta
k registraci do systému elektronické evidence tržeb (EET). Na základě
zmocnění klienta pošta zprostředkuje vyzvednutí
autentizačních údajů pro registraci do EET, následné vygenerování EET
certifikátu a jeho uložení na bezpečném externím úložišti nebo předání
klientovi. K tomu všemu stačí jediná návštěva některé z vybraných
poboček České pošty. Službu může využít každý, koho se od 1. května 2020
nově týká povinnost evidovat tržby a s využitím služby EETparagon.cz může
navíc hotovostní tržby evidovat i bez nákupu EET pokladny. Právě služba EETparagon.cz umožňuje dále
používat běžný papírový paragon, kdy klient prostřednictvím SMS zaeviduje a
současně doplní potřebné údaje pro řádnou evidenci tržby v systému EET.
Pro zřízení služby je třeba navštívit vybranou pobočku České pošty a
vzít s sebou občanský průkaz, informace o podnikání (adresu, IČ a DIČ),
číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu pro další komunikaci. Jednorázový
poplatek za asistenci s registrací do systému EET činí 500 Kč, splatný na
pobočce při podání objednávky. Následné provozní náklady při využití služby pro
evidování tržeb prostřednictvím SMS již klient řeší přímo s partnerem
EETpro s.r.o..
„Česká pošta provozuje 3200
poboček, na jedné třetině z nich bude možné jednoduchým způsobem
zprostředkovat registraci do systému EET. Službu spouštíme již nyní, přestože
povinnost vzniká až od května. Díky dobré dostupnosti máme možnost našim
klientům zjednodušovat život a chceme ji maximálně využít. Česká pošta je
zejména na malých obcích často jediným kontaktním místem, kam se mohou klienti
se svými poštovními či finančními záležitostmi obrátit. Nyní k nim přibyde
řešení povinnosti EET,“ říká ředitel business development úseku České pošty
Martin Vránek.
Výhodou služby EETparagon.cz je
úspora nákladů, které by podnikatel musel vynaložit v případě pořízení
pokladního systému či tiskárny. K tomu by musel platit internetové
připojení. Takto nepotřebuje ani svůj internet, ani případné připojení
k wifi. Stačí mobil, který umí odesílat a přijímat SMS. Zároveň lze službu
využívat jako záložní řešení (pohyb mimo provozovnu, práce u zákazníků, prodej
na trzích) a funguje i jako pojistka v případě výpadku či poruchy jiného
systému.
Elektronické účtenky jsou pak dostupné podnikateli i zákazníkovi v
cloudovém úložišti účtenek na www.eetuctenka.cz. Se souhlasem zákazníka k jejímu
vydání v elektronické podobě, lze pak odkaz na účtenku zaslat zákazníkovi také
na e-mail nebo SMS zprávou. Ve všech případech je účtenka kdykoliv dostupná
online a je možné ji použít i pro účtenkovou loterii.
Do projektu se zapojili i hlavní dodavatelé paragonů a tiskopisů na
českém trhu TYPOS, Baloušek a Optys a upravili své účtenky tak, aby
obsahovaly viditelné místo pro doplnění kódu, resp. unikátního odkazu na
účtenku, a pokyny, jak postupovat. Paragony firmy Baloušek bude možné od
10. března zakoupit na vybraných pobočkách České pošty.
Seznam vybraných poboček
naleznete zde.
Více informací o službě
EETparagon naleznete na následujícím odkazu www.ceskaposta.cz/eetparagon a www.eetparagon.cz
#eetparagon #eetpro #smseet #eet #sFIK #eetuctenka #iobcan
#eetparagon #eetpro #smseet #eet #sFIK #eetuctenka #iobcan
Česká pošta by měla mít fakt velkou restrukturalizaci, protože to, jak to funguje, respektive nefunguje, je opravdu tristní. Vím o tom, jak tam funguje třeba pracovní úraz povinnosti zaměstnavatele a kolik dostávají ženské, co jsou celý den na nohou, za vymknutý kotník při úrazu v práci. No, asi nikoho nepřekvapí, že to moc není.
OdpovědětVymazat