Tisková zpráva: Česká pošta nabízí jednodušší cestu k evidenci tržeb


Česká pošta nabízí jednodušší cestu k evidenci tržeb

Česká pošta od pondělí 17. února poskytuje ve spolupráci s technologickým partnerem službu EETparagon, díky které se klientům otevře snadná cesta k registraci do systému elektronické evidence tržeb (EET). Na základě zmocnění klienta pošta zprostředkuje vyzvednutí autentizačních údajů pro registraci do EET, následné vygenerování EET certifikátu a jeho uložení na bezpečném externím úložišti nebo předání klientovi. K tomu všemu stačí jediná návštěva některé z vybraných poboček České pošty. Službu může využít každý, koho se od 1. května 2020 nově týká povinnost evidovat tržby a s využitím služby EETparagon.cz může navíc hotovostní tržby evidovat i bez nákupu EET pokladny.  Právě služba EETparagon.cz umožňuje dále používat běžný papírový paragon, kdy klient prostřednictvím SMS zaeviduje a současně doplní potřebné údaje pro řádnou evidenci tržby v systému EET.   

Pro zřízení služby je třeba navštívit vybranou pobočku České pošty a vzít s sebou občanský průkaz, informace o podnikání (adresu, IČ a DIČ), číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu pro další komunikaci. Jednorázový poplatek za asistenci s registrací do systému EET činí 500 Kč, splatný na pobočce při podání objednávky. Následné provozní náklady při využití služby pro evidování tržeb prostřednictvím SMS již klient řeší přímo s partnerem EETpro s.r.o..

Česká pošta provozuje 3200 poboček, na jedné třetině z nich bude možné jednoduchým způsobem zprostředkovat registraci do systému EET. Službu spouštíme již nyní, přestože povinnost vzniká až od května. Díky dobré dostupnosti máme možnost našim klientům zjednodušovat život a chceme ji maximálně využít. Česká pošta je zejména na malých obcích často jediným kontaktním místem, kam se mohou klienti se svými poštovními či finančními záležitostmi obrátit. Nyní k nim přibyde řešení povinnosti EET,“ říká ředitel business development úseku České pošty Martin Vránek.

Výhodou služby EETparagon.cz je úspora nákladů, které by podnikatel musel vynaložit v případě pořízení pokladního systému či tiskárny. K tomu by musel platit internetové připojení. Takto nepotřebuje ani svůj internet, ani případné připojení k wifi. Stačí mobil, který umí odesílat a přijímat SMS. Zároveň lze službu využívat jako záložní řešení (pohyb mimo provozovnu, práce u zákazníků, prodej na trzích) a funguje i jako pojistka v případě výpadku či poruchy jiného systému.


Elektronické účtenky jsou pak dostupné podnikateli i zákazníkovi v cloudovém úložišti účtenek na www.eetuctenka.cz. Se souhlasem zákazníka k jejímu vydání v elektronické podobě, lze pak odkaz na účtenku zaslat zákazníkovi také na e-mail nebo SMS zprávou. Ve všech případech je účtenka kdykoliv dostupná online a je možné ji použít i pro účtenkovou loterii.

Do projektu se zapojili i hlavní dodavatelé paragonů a tiskopisů na českém trhu TYPOS, Baloušek a Optys a upravili své účtenky tak, aby obsahovaly viditelné místo pro doplnění kódu, resp. unikátního odkazu na účtenku, a pokyny, jak postupovat. Paragony firmy Baloušek bude možné od 10. března zakoupit na vybraných pobočkách České pošty.

Seznam vybraných poboček naleznete zde.
Více informací o službě EETparagon naleznete na následujícím odkazu www.ceskaposta.cz/eetparagon a www.eetparagon.cz


#eetparagon #eetpro #smseet #eet #sFIK #eetuctenka #iobcan

Komentáře

  1. Česká pošta by měla mít fakt velkou restrukturalizaci, protože to, jak to funguje, respektive nefunguje, je opravdu tristní. Vím o tom, jak tam funguje třeba pracovní úraz povinnosti zaměstnavatele a kolik dostávají ženské, co jsou celý den na nohou, za vymknutý kotník při úrazu v práci. No, asi nikoho nepřekvapí, že to moc není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Serial Provedu!

Corrent jako koncept "drone money"

EEGG.gallery manifest verze 1.0